TÖRTÉNETÜNK

A 90-es évek hozta robbanás

A rendszerváltás elején az akkori cég formát is váltott, így lettünk először Kft. De nem csak ez a változás jött el, hanem az első nagyobb költözés is, hiszen az akkori szobányi pince helyiségeket kinőttük. Szükségessé vált egy nagyobb otthon megteremtése a kozmetikumok gyártásának, hogy lépest tudjunk tartani a megrendelésekkel. A 90-es évek elhozták az ízes, színes, szagos kozmetikumok időszakát. A meggyzselétől kezdve minden gyártásra került, amire akkoriban igény mutatkozott. Folyamatosan követtük a trendeket, az újdonságokat – ahogyan ez ma sincsen másképp – és igyekeztünk az elsők között lenni, akik megoldást kínálnak a megújult igényekre. Sor került az első nagyobb költözésre és bővülésre is. Mindeközben létrejött az azóta is kereskedelemben lévő Petra saját márka, aminek az értékesítése rohamosan nőtt. A kozmetikai bérgyártás mellett így a saját vonalunkat is igyekeztünk erősíteni. A robbanásszerű igénynövekedésnek köszönhetően bekapcsolódtunk egy nagyobb hálózatba, hogy teljes területi lefedettséggel tudjuk értékesíteni kozmetikumainkat. Sajnos ez hozta ez a 2000-es évek elején a cég vesztét is.

Egy Zsiguli csomagtartójából indulva

Történetünk 1981-re nyúlik vissza, amikor még a rendszerváltás előtt a kozmetikai termékeket itthon kizárólag egy cég gyártotta. Az alapanyag beszerzés nehézkes volt, a kozmetikusokat pedig nem volt, aki ellátta volna. A gyógyszertárak kevertek időnként kozmetikai krémeket, de ők is folyamatosan alapanyag hiányban szenvedtek. Ebben a helyzetben, az első adandó alkalommal, amikor magánvállalkozásokat lehetett létrehozni, indult el még az akkori nevén, a KEDO az útjára. A kozmetikai krémek és pakolások fejlesztésénél az elsődleges célközönséget a kozmetikusok adták, hiszen nekik volt ekkoriban a legnagyobb igényük a krémek beszerzésére. Az alapanyagokat főként még gyógyszertárakból szereztük be. Az értékesítés egészen a kezdetektől külön szálon futott, egy házaspárral működtünk együtt, akik szabadidejükben a Zsigulijuk csomagtartójában szállítva a legyártott termékeket járták végig a célközönséget. A kiállítások is ekkoriban indultak be, így többek között a Műegyetemen és Vigadóban is rendszeresen megtalálhatóak voltunk. Mindig is fontosnak tartottuk, hogy mi magunk is fejlődjünk, így tulajdonos vegyészmérnökünk, aki a kozmetikai receptúrák előállításáért és a kozmetikai termékek gyártásáért felelt, rendszeresen járt oktatásokra kozmetikusokhoz, hogy a lehető legmélyebben sajátítsa el a szakmát.

2009-ben akadtunk rá a jelenleg is használt telekre, amit a Vidékfejlesztési pályázat részeként sikerült átépíteni és kibővíteni. 2011-ben így végleg átköltöztünk Mendéről. A létszámunk viszont továbbra is nőtt, ahogyan a partnereink száma is, így 2017-ben, 2019-ben és 2023-ban is bővítettük üzemünk épületét, egyre több raktárak, labort és gyártóhelyiséget hozva létre. Alapterületünk Péteriben a kezdetkor 800 nm-es volt, míg mostanra a duplájára nőtte ki magát kozmetikai üzemünk. Ugyanez mondható el a létszámról is. 2019-ben a kezdetek óta először történt ügyvezető váltás, amikor is Dominus T. Péter vette át a cég vezetését az idősebb Dominus Pétertől. Ezzel a cég továbbra is abban a családban maradt, akiknek mindig is a partnereik és a fejlődés volt a legfontosabb. Így folyamatosan azon vagyunk, hogy fenntartsuk azt a hátteret, ami lehetővé teszi, hogy a legjobb minőségben, a lehető legrugalmasabban szolgáljuk ki partnereinket.

És az út a jelenlegi üzemig

A termékeinkre az igény megmaradt, a partnereinkkel a kapcsolat szoros volt, így bízva bennünk továbbra is tőlünk szerettek volna kizárólag rendelni. Ez segített abban, hogy a jelenlegi KEDO azonnal létrejöhessen, és zavartalanul folytassa a kozmetikai termékek gyártását immáron a Pesti úton, majd Mendén. A 2000-es évek közepén több vezető márka is, aki nálunk bérgyártott, új nagy dobásokkal érkezett, így folyamatosak voltak a bővülések. A válság sem tudott már ekkor minket kibillenteni, szerencsésen mondhattuk, hogy sikerült megőrizni stabilitásunkat és könnyedén átvészelni ezt az időszakot. Mind a hazai fogyasztói piac korlátozott felvevőképessége, mind az EU csatlakozással végbement változások szükségszerűvé tették, hogy új piacok felé nyissunk. A 2004-ben meghatározott piacbővítési stratégia 2008-ra teljesedett ki. Ebben az évben mind a saját, mind a private label termékek értékesítése a környező országokon kívül Svédországban, Németországban, Svájcban, Franciaországban, Spanyolországban beindult, illetve az általunk gyártott termékek olyan távoli országokba is eljutott, mint az USA, Vietnam, Ausztrália.